“Printre cărți și oameni” vol IV – Recenzie: Prof. Drd. Mariana Pădureanu, Universitatea din Craiova

“Printre cărți și oameni” este cel de-al IV-lea volum al istoricului literar Tudor NEDELCEA, din colecția Opera Omnia – publicistică și eseu contemporan. După cum și-a obișnuit cititorii, Tudor Nedelcea aduce și de această dată în prim plan personalități marcante ale Olteniei. Volumul apărut la editura Tipo Moldova din Iași în 2018 prezintă detalii minuțioase din opera și viața mai multor valori autohtone ce și-au adus contribuția de-a lungul vremurilor asupra dezvoltării vieții culturale a Olteniei.

De remarcat este faptul că autorul a acordat o atenție deosebită instituțiilor de cultură și festivalurilor de cultură ce au loc în Oltenia. Autorul aduce în fața cititorului doritor de adevăr dezvăluiri documentate și argumentate despre activitatea institutuțiilor craiovene de cultură cum ar fi: Institutul de Cercetări Socio-Umane “C.S Nicolăescu Plopșor” Craiova al Academiei Române, Biblioteca “Alexandru și Aristia Aman”, Teatrul Național “Marin Sorescu”, Opera Română, Muzeele Craiovene, Filarmonica “Oltenia” ș.a.

Tot în acest volum regăsim și detalii despre Universitatea din Craiova ca și instituție de învățămant la aniversarea a 70 de ani de la înființare. Cu acest prilej autorul amintește că a fost realizată o monografie “Șapte decenii de Învățământ Superior”.

Tudor Nedelcea poate fi mai degrabă asociat cu Eminescu, pasiunea lui pentru marele poet național l-a determinat pe acesta să realizeze peste zece cărți despre viața și opera lui Eminescu. Acestă carte este însă o contribuție esențială în diverse domenii; istoric, religios, educațional, cultural, deoarece găsim în ea, adunate la un loc texte de bază și evocări succesive ale evenimentelor culturale. Totodată oameni importanți de cultură și-au găsit locul în paginile volumului, aducerea lor în actualitate este necesară și totodată îi poziționează pe aceștia la loc de cinste.

“Printre cărți și oameni” este si va rămâne un volum de referință pentru cei care vor fi curioși să îl lectureze și care le va îmbogăți considerabil cunoștințele.

Prof. Drd. Mariana Pădureanu

Be the first to comment